Pagines

diumenge, 1 d’agost del 2010

En tren o en avió? / By train or by plane?

ABSTRACT: Did you know the main focus of CO2 emission to the atmosphere is the aerial transportation? We have calculated the advantages and disadvantages of coming by a transport more sustainable: the train. The conclusions are: the trip would be longer (one day more) and more expensive (almost the double) but we would reduce the CO2 emission in a 80%. What would you do? 
 
Sabíeu que una de les principals fonts d'emissió de diòxid de carboni a l'atmosfera és el transport aeri? Segons han calculat els experts, un sol avió que viatja d'Europa a Amèrica emet la mateixa quantitat d'aquest gas d'efecte hivernacle que una família occidental en tot un any...

Ahir durant el llarg viatge que us hem descrit vam tenir temps de reflexionar al voltant d'això i ara amb internet al davant hem comprovat els avantatges i desavanatges de viatjar en un mitjà de transport menys contaminant com és el tren.

Hem consultat el buscador de trens RAIL EUROPE i hem descobert que és possible fer el nostre trajecte en tren, l'opció més ràpida és passant per París i consisteix en:

VALÈNCIA-MONTPELLER en un viatge de 8 hores. A causa de la combinació, caldria fer nit a la ciutat nadiua de Jaume I i agafar el següent tren a l'endemà.

MONTPELLER-PARÍS-MILÀ-TRIESTE en un viatge amb dues connexions i de 16 hores més fins arribar a la ciutat amb estació més pròxima al lloc de realització de l'intercanvi on ens han arreplegat els resposanbles del projecte. 


Tots els bitllets de tren ens costarien 2.800 euros i l'allotjament a Montpellier en un alberg juvenil o hotel barat al voltant de 200 euros. A cadascú un desplaçament més ecològic li eixirà per 600 euros, uns 250 euros més dels que ens ha costat l'avió.

Aleshores...

DESAVANTATGES: És més car i més lent. Hauríem de pagar quasi el doble que en avió i hauríem de dedicar dos dies més de les nostres vacances per al desplaçament (un d'anada i altre de tornada). No ho esperàvem perquè el transport en tren no hauria de suposar tantes despeses per al viatger com el transport en avió... Aquest aspecte no és tan negatiu si tenim en compte que en aquestos programes et subvencionen el 70% del desplaçament.

AVANTATGES: Segons la calculadora de CO2 de TurismoSostenible viatjant en tren reduiríem un 80% l'emissió d'aquest gas contaminant d'efecte hivernacle. A més, de certa manera ens estalviaríem també el malestar que ens van generar les turbulències de Roma, els retards, les angorroses hores d'espera als aeroports i la possibilitat que ens pergueren l'equipatge amb tanta connexió (com els ha passat als nostres companys dels Països Baixos).

A més, hi ha un altre avantatge que no es paga ni amb diners, ni amb temps, i que passa desapercebut, com és fer la nostra aportació per a aconseguir un planeta més sostenible i net...

Què us sembla? Què faríeu vosaltres? Nosaltres ens ho pensarem a la pròxima...

6 comentaris:

  1. Si us serveix jo faré en tren aquest últim viatge d'agost. Tenia la possibilitat de fer-lo en avió a la tornada, però potser el farem tot en tren!

    ResponElimina
  2. mentres jhon travolta (i tants altres) tinga un jet privat crec que aquest debat no es adhient.

    Podem reduir la contaminacio obligant, per ex. a aquestos tipus de desplaçaments un minim de passatger per trajecte, no? aixi s'estalviariem una grandisima quantitat de recursos i CO2 provocats per la irresponsabilitat no sols de travolta sino de totes les grans empreses, exercits i governs europeus que tenen en el seu haver una gran quantitat d'avions per al seu us discrecional

    ResponElimina
  3. Podieu haver-ho fet a besicleta...menys CO2 emitit, segur...jejejeje!!!

    La veritat es que es deuría d´invertir mes dinerns en I+D en trovar algun combustible mes ecològic, i que no repercutisca econòmicament en els passatges...

    Uns xavals de València han guanyat un premi per aportar la gran idea de llevar-li les finestres als avions, pel qual es redueix el roçament, i d´ahi es minimitza el consum de combustible. Que us pareix???

    ResponElimina
  4. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  5. Wow! estic flipant amb el nivell del blog!!! Mai havia sentit lo de "calculadora de CO2"... vaig a probar-ho!!! :)

    ResponElimina
  6. Els canvis sempre vindran d'un canvi col.lectiu de consciencia... mentre John Travolta i les institucions es pensen si canviar els seus habits de transport... caldria que nosaltres comenčaren a posar-ho en practica.

    Si veieu la darrera part del documental diu que si nomes els EEUU feren xicotets canvis en les activitats emissores de CO2 es podrien estabilitzar els efectes del canvi climatic.

    Josep,molt interessant la teua aportacio sobre la I+D+i, com sempre eixa es la solucio!

    Laia, ja ens contaras la teua experiencia ecologica!!!

    Gracies per les vostres aportacions!

    ResponElimina